| Aprox. | Ferrada | Retorn |
|---|---|---|
| 20' | 1 h. 130 m. | 15' |
| Desnivell | Dificultat | Vertigen |
| 80 m. | 1-5 | 1-5 |
| Grapes | Desplomat | Ponts |
| 4-5 | 1 | 3 |
| Tirolina | Corda | Orientació |
| 0 | No | N |
| Pagament | Època | ConstruÏda el |
| No | ![]() |
1.999 |
A Encamp prenem el desviament cap als Cortals d'Encamp, a la rotonda d'on surt el Funicular. Als 15 minuts un pont creua el riu en una corba. Podem aparcar. Veiem la parada intermèdia del funicular una mica més amunt.
» Ruta aproximada (pot ser diferent de la descripció)
Pugem vorejant el riu, fins a creuar per un petit pont. Continuem de front fins arribar a un camí ample, que prenem a l'esquerra. Veurem les marques grogues i el cartell. 20'
Ben visible, és pràcticament el mateix que el de l'aproximació. 20?

Via oberta. Dades del: 2006-05-06 Font: deandar.com
Atac
Any de construcció: 1.999
Contacte: 00 376 834 421
La via ferrada dels Cortals d'Encamp, també coneguda com dels Clots de l'Aspra segueix la tradició de les ferrades andorranes que estan curosament muntades i que són en general accessibles a tots.
La via comença bastant vertical, però sense desplomats ni grans dificultats. Passem per un tauler de fusta col.locat a manera de pontet, que s'ha de creuar amb cura ja que es balanceja.
Una mica més endavant seguim un flanqueig a l'esquerra cada vegada més exposat, però novament sense més problemes. Finalitzat aquest tram trobem la bifurcació de la via, cap amunt ens porta a un tram vertical i exposat, però la dificultat no és gaire més alta que l'assumida fins al moment.
Nosaltres seguim cap a l'esquerra, arribarem a una primera passarela, bastant curta que acaba en un camí que baixa fins a arribar a la segona paret. Una ascensió ràpida ens portarà cap a una paret que baixa fins al segon pont, un tibetà molt ben tensat i breu que superarem sense cap problema. Amb aquest s'acaba pràcticament la via que finalitza amb un flanqueig curt fins al camí de tornada.
Algunes guies recomanen fer la via ferrada a l'hivern, utilitzant raquetes de neu, per a aquells que s'atreveixin a fer-ho, només advertir que el pendent d'aproximació i retorn és una mica pronunciat. No obstant això és un bon complement per a una ferrada que per si mateixa és bastant poca cosa. A més, si teniu ganes d'escalada podeu desplaçar-vos al rocòdrom que hi ha al peu del funicular.
nota més alta: 10 nota més baixa: 3vots totals: 8
1 . Aproximacion cortals d'Emcamp » 2010-05-25 » Joan 
Hola creo que para evitar que la gente se pierda en la aproximación estaría bien poner que el puente de la carretera está después de un area de picnic, a 7 km aprox de la rotonda del funicular y que se llama , y está indicado como pont de la Baronia. Pues eso si lo consideráis útil lo publicais. Buen trabajo.
Tens alguna nova dada per la via ferrada Cortals d'Encamp?
No et perdis ni una ruta. Subscriu-te Ι T'enviem les noves rutes a l'email