| Aprox. | Ferrada | Retorn |
|---|---|---|
| 2' | 1 h. 50' 900 m. | 32' |
| Desnivell | Dificultat | Vertigen |
| 300 m. | 3-5 | 2-5 |
| Grapes | Desplomat | Ponts |
| 5-5 | 2 | 3 |
| Tirolina | Corda | Orientació |
| 0 | No | O |
| Pagament | Època | ConstruÏda el |
| No | ![]() |
2009 |
De Perpignan prenem la D117 direcció Peyrestortes. Seguim la mateixa carretera i creuem diversos pobles, Les cases de la Pène, Estagel i Maury. El següent poble és Saint Paul de Fenouillet, on hem de girar a l'esquerra per la Avenue du 16 Aout 1944 i seguir direcció Lesquerde. Aviat passarem per un congost, a l'esquerra ens queda la ferrada que puja pel que sembla una pedrera abandonada. El pàrquing es troba 50 metres més endavant, després de girar en una corba a l'esquerra abans del pont que creua el riu.
» Ruta aproximada (pot ser diferent de la descripció)
Desfem el camí, caminant fins a l'inici del congost. A mà dreta veurem un panell informatiu i les primeres grapes que pugen per grans plaques llises de roca.
El retorn està senyalitzat. És un sender de vegades una mica descompost, que baixa per la cara oest fins al pàrquing. Al final accedirem a l'inici del la via d'iniciació la Pichona, on unes taules ens convidaran a fer un pic-nic.

Via oberta. Dades del: 2009-08-28 Font: deandar.com
Communes Agly-Fenouillèdes
Any de construcció: 2009
Contacte: 04.68.59.20.13
contact [arroba] cc-aglyfenouilledes [.] fr
Sortim a buscar la ferrada molt aviat al matí, el pronòstic indicava que tindríem un dia amb vents de fins a 100 km/h. el que feia que les nostres expectatives d'estrenar aquesta via es reduïssin considerablement.
Tot i el fort vent decidim emprendre la marxa per la ferrada difícil, La Panoramique. Deixem enrere l'entrada a la via fàcil, la Pichona, d'escassos 80 metres de desnivell i apta per realitzar una primera incursió amb principiants.
Abans de res dir que La Panoramique està molt ben equipada i el metall de les grapes esta protegit amb un material especial que ens protegeix una mica les mans.
La via comença amb un ascens molt vertical pel que sembla ser una pedrera abandonada i prossegueix amb passos que ens obliguen a desplaçar-nos lateralment cap a l'esquerra fins a arribar a la base del primer pont, un nepalí d'uns 15 metres bastant aeri i que ofereix bones vistes al congost de la Fou. El pont és opcional, com tots els de la via ferrada, aquest caminant per una travessia que aviat s'ajunta amb el camí original.

La via continua pujant per unes petites agulles, tram semi-desplomat, avança a la recerca de la cresta de la muntanya fins a arribar a creuar a l'altre vessant, moment en el que podem gaudir de grans vistes a l'àmplia vall del Boulzane i al poble de St. P. de Fenouillet.
Assotats pel fort vent, que aquí literalment ens aixeca, continuem amb un petit ascens fins a connectar amb el segon pont, també nepalí, que supera un ample barranc. El vent s'encarrega de fer la travessia més interessant. Igual que amb el primer pont existeix un pas alternatiu. La via continua ascendint per la cresta, baixant i pujant, ara pel costat oest de la paret, una mica més protegit del vent. La via sembla que es vagi a acabar d'un moment a l'altre, fins que ens trobem l'últim pont, un tibetà d'uns 25 metres, potser el més aeri i difícil de tots. Evitable per la dreta.

Superat el pont ens internem en una canal que va estrenyent-se fins que avancem recolzats en les dues parets del canó. El pas és d'allò més especial i recorda lleugerament al Pas de la fe de la ferrada Regina. Sortint de la canal seguim per la cresta fins a arribar al cim de la ferrada, encara queda caminar per petits ressalts fàcils fins a trobar els indicadors del camí de retorn.
Tot un descans doncs el vent no ha deixat de bufar durant tot el recorregut amb un soroll ensordidor i una força inusitada... No obstant això hem gaudit de tan excel·lent equipació i recorregut que aprofita al màxim el desnivell de la muntanya per oferir una ferrada molt entretinguda.
nota més alta: 10 nota més baixa: 8vots totals: 8
1 . Ferrada » 2009-10-11 » GuillAnna 
Ruta bastante aerea y con paisajes impresionantes. Muy bien equipada e indicada.
Tiene tres puentes no muy dificiles pero que la Tramuntana ya se encarga de ponerle la dificultad, así como en el resto del recorrido.
Tens alguna nova dada per la via ferrada Fenouilledes · La Panoramique?
No et perdis ni una ruta. Subscriu-te Ι T'enviem les noves rutes a l'email